Το μεγάλο μέγεθος της τηλεοπτικής οθόνης πέρα από ένδειξη νεοπλουτισμού είναι και απόδειξη ημιμάθειας και αναγνώριση άγνοιας. Στην πραγματικότητα ο κάτοχος μιας πελώριας οθόνης επιχειρεί να μεταφέρει στο σπίτι του τη μεγάλη οθόνη του κινηματογράφου ώστε να αποφύγει τις μετακινήσεις για να δει ταινίες, τα εισιτήρια, τον συγχρωτισμό με τους άλλους θεατές σε μια μεγάλη αίθουσα. Η αγοραφοβία καραδοκεί και στο τέλος του δρόμου η αγχώδης διαταραχή έως και η κρίση πανικού μπορεί να συμβούν.
Η εποχή του "φαίνεσθαι" παραμερίζει την ουσία του "είναι" και η κοινωνική απομόνωση ξεγελάει τον θεατή πως παραμένει ενεργός και παντογνώστης, χωρίς κόπο και χωρίς προσπάθεια. Τα εικονογραφημένα παιδικά παραμύθια μετασχηματίστηκαν μέσα από τη μικρή οθόνη σε "ιστορίες" για μεγάλους. Οι εταιρείες παραγωγής διαλέγουν τη θεματογραφία των ταινιών, γιατί ισχυρίονται πως "γνωρίζουν" τι θέλει ο θεατής, για να παραμείνει παρατηρητής και να μην γίνει ενεργός πολίτης.
Δεν αρκεί να "κοιτάξεις για να δεις" πρέπει να σκφτείς και να δράσεις.
Γιώργος Χατζηαποστόλου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου